close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הטוב ביותר והרע ביותר

יעקב אילן/ תחרות המאמריםיד חשוון, תשעד18/10/2013

כאשר איננו מקבלים החלטה אמיתית, כלום לא תופס. למעשה, מנקודת מבט עמוקה, אני יכול להמליץ המלצה חמה לכל מי שאינו מצליח להתמודד עם בעיות הצניעות

תגיות:

הקדמה קצרה
במאמר הבא ,הנני כותב דעה אישית,המתבטאת כתוצאה מהשקפת עולם אישית ,לכן ,אנא ראו במילים אלו אהבת חינם ,ולא חלילה ביקורת נוקבת וקשה כנגד אלו שנתפסו ברשת (תרתי משמע...) .

הסכנה שבדברים נעימים
"הצרה בדברים נעימים היא כאשר אתה משתעבד אליהם" (תומאס קרלייל,סופר מבריק) .

חברים,אפשר להאריך בפילוסופיות,אך לדעתי,אין דבר טוב יותר מלהשתמש בדימויים והשוואות,וכך להסביר באופן הברור ביותר את הסכנה הטמונה באינטרנט(מרשתת ,בעברית נאותה).

האינטרנט, כך קראתי פעם, מכיל את הטוב הגדול ביותר,ואיתו,בנוסף,את

הרוע הגדול ביותר.

את הצופה באינטרנט,אפשר לדמות ללוקח סמים,כאשר מתעורר צורך באינטרנט, טוב ומעולה הדבר. אך כאשר האדם רוצה למלאות את נפשו,סתם כך,ללא כל צורך,במכמני האינטרנט,ומכניס זבל לנשמה,המצב בהחלט לא נראה טוב.האינטרנט למעשה ,אינו מיועד לאנשים שאינם יודעים להכיל ולהתמודד עם הטוב שבו,ומתבלבלים בין הטוב לבין הרע, המצוי באינטרנט .

האינטרנט מזווית טכנולוגית והיסטורית
אומר על האינטרנט מספר מילים מזווית קצת טכנולוגית והיסטורית. האינטרנט כידוע הוא המצאה של עשרות השנים האחרונות ,אם לא פחות.

האינטרנט משמש כרשת מחשבים גלובלית (עולמית),ההופך את כל העולם לכפר גלובלי, ומצמצם את המרחק בינך לבין ידע ומידע שאתה זקוק לו (או שאתה לא זקוק לו...).

האינטרנט הומצא בשנות ה-70 במאה הקודמת (לספירת הנוצרים),על ידי הסוכנות האמריקאית לתוכניות מחקר מתקדמים , שלוחה של משרד ההגנה של ארצות-הברית, לצרכים צבאיים שהתעוררו במהלך המלחמה הקרה עם ברית-המועצות .המשפט האחרון מלמד למה פניתי אל הזווית ההיסטורית ,מסיבה פשוטה – האינטרנט יכול לשמש לדברים בעלי תועלת ,ועם זאת ,כאשר האויב (--היצר הרע, לצורך המשל--) שלך משתמש בו כנגדך, הסיפור משתנה...

ההתמודדות עם בעיות האינטרנט
כל המילים שכתבתי הינם חסרות משמעות כאשר אינם נכנסים ללב , ואינם מפיקים לקחים אצל הקורא, עם זאת, דעו כי מילים אלו יצאו מלב חם ופועם,המחפש תשובה וטוהר המידות בקרב עם ישראל .

בנוסף לזאת ,כאשר איננו מקבלים החלטה אמיתית, כלום לא תופס. למעשה, מנקודת מבט עמוקה ,אני יכול להמליץ המלצה חמה לכל מי שאינו מצליח להתמודד עם בעיות הצניעות,האלימות,והרוע שבאינטרנט . לנסות ולהמשיך בכל כוחו להתגבר על יצרו . זו המלחמה וההתמודדות האמיתית של דורנו ,המלחמה ביצר,שבה כמובן ננצח!

דורות קודמים לא היה בכוחם לנצח בהתמודדויות עם היצר באינטרנט, עוצמת הניצחון למול היצר,שייכת רק לדורנו .דור של תשובה,השב לאביו שבשמיים מאהבה, אהבת חינם .

למעשה ,מי שבאמת חושש שאיננו מסוגל,וייפול שוב ושוב בסכנות האינטרנט , אתן טיפ קטן אבל משמעותי ובעל ערך-רב ,מאהבת ישראל – התקינו תוכנות הגנה ,המשמשים כמו חומות הגנה לעיר,לבל יכבוש אותה האויב . יש היום בשפע לכל דורש , קחו רימון , אתרוג ,וכל שאר ירקות לאיטרנטכם...

דעו כי הבחירה בלעשות הגנה לאינטרנט , החוסם גלישה חופשית באינטרנט ,דווקא היא מעידה על הבחירה החופשית של האדם , חזקו ואמצו את תוכנות האינטרנט !

הכול נמצא בתורה – זווית אקטואלית
ולסיום ,אני רוצה להאיר את הנושא מזווית אקטואלית, אני רוצה לעלות את נושא האינטרנט בהקשר לרב עובדיה יוסף זכר-צדיק-וקדוש-לברכה, שנפטר זה לא מזמן...

הרב עובדיה ,כידוע,היה קשור בתורה בכל נימי נפשו, ועסק בתורה יומם ולילה . אמרו עליו ,אמירה מוצדקת בהחלט,שהינו ספר תורה מהלך ! ,אמירה המעידה על גדולתו העצומה בתורה ,ואין בדברים אלו להמעיט מגדולתם של עוד רבים וטובים בתורה. ויש במדינת ישראל דבר מצוין שהוא חידון התנ"ך העולמי.

הרב עובדיה,ידע דבר שהרבה לא יודעים, שבתורה נמצא הכול ,מ-א' עד ת'.בורה מון כל האו(ש)ר הרוחני שהנפש היהודית זועקת אליו , ומחפשת אותו לשווא, בשדות זרים .חברים, למדו תורה , התחזקו במצוות,ותקבלו הארה רוחנית , שבשום מקום לא תמצאו כמוה !

ולסיום הסיום...

יהי רצון שהדברים הללו יהיו לעילוי נשמת הקדושים שנרצחו בשואה ובמערכות ישראל , שמתו על קידוש השם, ונפלו על קיום דתם .

ובנימה אישית – יהי רצון שבזכות הניצחון בהתמודדות מול היצר , יבוא משיח צדקנו ותגיע הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן ! חברים יקרים,זה תלוי בנו, ורק בנו . וכמו שאמר רבי נחמן מברסלב " אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר לתקן " .

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה